Zelensky's party found another way to influence oligarchs

The head of “Servant of the People” Shulyak: the party will ignore the TV channels owned by the oligarchs TV channels “Ukraine” and “Ukraine 24”, which belong to the oligarch Rinat Akhmetov. This was announced by the head of the political force Elena Shulyak on her Facebook.

According to her, the deputies do not want to participate in media projects, the owners of which deliberately turn them into their corporate loudspeaker to blackmail the state and society. She added that such media regularly spread fakes, manipulate information and publicly insult those who prevent them from making illegal profits.

“Media, corrupt politicians, social networks are used to try to maintain the status quo, which allows the oligarch to receive rental income from the privileges received, ”said Shulyak. The party of the Ukrainian leader, she assured, intends to fight such phenomena and therefore has found another way to influence the richest people in the country.

At the same time, the head of the party also added that the decision will be revised if the oligarch-owner of the media allows editorial offices to return to work according to generally accepted standards of journalism.

On the air of the Ukraina and Ukraine 24 TV channels, indeed, critical statements about Zelensky and his entourage are often heard. For example, the well-known Ukrainian journalist Dmitry Gordon said earlier on November 24 on the air of the Ukraine 24 channel that the current president of Ukraine, after all the lies and unfulfilled promises, “died for him.”



Leave a Reply