TV channels again did not share the prize

TV channels again did not share the prize

Taffy postponed from June to October.

Ceremony of delivery TEFI, scheduled for June 27 is postponed to 3 October. As explained “Kommersant” in the Committee of industrial tularemia, organizing taffy, a short-list of finalists “does not reflect the real situation”, as several members of the jury voted wrongly, “not understanding the manual”.

Kommersant’s sources in the media market say that the short list of nominees were “anomalous distortions”: most nominations received the “TV Center”, “Culture” and NTV.

The founders award will consider how to organize the vote, to make it “more objective”.

The decision to postpone the taffy was made at yesterday’s meeting of the Board of founders at the first stage of the jury, told “Kommersant” the General Director of the Committee of industrial tularemia Maya Kobakhidze. Just this year, 33 competitive nominations were submitted 515 submissions. According to the rules of award voting takes place online in two rounds: in the first stage, the jury determines the short list by voting directly for three works in each category, and the second selects from three finalists, one winner. According to Maya Kobakhidze, the jury “not fully understood the instructions” and “in some cases I voted correctly”. “Many people mistakenly chose one program instead of three or just pressed the wrong button, and then began to turn to Mikhail Yefimovich (Shvydkoi, Chairman of the Board of founders.— “B”) asking them to re-vote. But the system does not allow it to make individual members of the jury,” she said, “Kommersant”. Therefore, the founders agreed that the election results “do not reflect the real picture”, and agreed to hold a second vote to get “more objective result.”

The same procedure of voting was last year, and “nobody spoke” with a request to re-vote, acknowledged Ms. Kobakhidze.

But this year, there was another rotation of the jury, its population halved (from 140 to 70 people), and the jury came to the “new people”. The ceremony was postponed to October 3 because the organization of a new vote will take time, and in the summer, “all in holidays”, added, Maya Kobakhidze. At EY, responsible for the audit of the vote, failed to provide the “y” prompt review.

According to Kommersant’s sources in the media market, the results of the first voting stage was really “abnormal distortions”. Source on one of the channels said “Kommersant” that the largest number of nominations received “TV Center”, controlled by Moscow city hall, the finalists in many categories were also on the channel “Culture” (VGTRK) and NTV.

At the same time “the First channel” got into the final in several categories, including “the nomination for the new year promo”.

“This year was not the best for “First”, but the original broadcast is comparable to “Russia 1″,” — said the source “b”.

It was hard corporate voting, corporate interests overshadowed the main thing — creativity. A number of the jury members did not vote for creativity, but against specific channels.said the interlocutor of Kommersant in the industry

As told by some interlocutors of “Kommersant” in the media market, on the transfer of the award insisted all the major television companies, they were supported by Mikhail Shvydkoi. Another source of Kommersant says that the traditional leaders — “the First channel” and VGTRK “consensus” decision of “zero results” and the need to start a new vote confirmed all meeting participants.

In a press-service “the First channel” said “Kommersant” that “have nothing to do with the initiative of transfer premium”: “We are happy with any time and any results. Organizational issues — the prerogative of the Committee of industrial tularemia”. On VGTRK from reviews, “b” refused.

Top Manager of a large media company told “Kommersant” that the holdings have agreed to “check system setup” to “was commensurate content and award”:

Among the left leaders there are glaring things. Everyone questions how they got there.

Last year in the same category competed Elena Volatile and Vladimir Solovyov, reminiscent of another interlocutor of Kommersant. Then in the shortlist nomination “Evening talk show” included projects “let’s get married” (“First channel”), “Sunday night with Vladimir Solovyov” (“Russia 1”) and won in the end, the victory of “Revizorro show” (“Friday”). “It diminishes the standards of the industry”, — said the interlocutor of Kommersant. “To achieve intelligibility and adequacy — the main meaning, — says another source “b”.— You need to think about how to determine the best projects always became a standard work.”

President of the National Association of broadcasters Eduard Sagalaev told “Kommersant” that the founders taffy agreed to discuss “improvement” of the voting mechanism to make it “more objective”. “Might be attracted to the second round of voting independent and authoritative experts from the Academy of Russian television”, he said. “This is a hot and difficult topic for everyone. TV — the ambitious thing and people are very sensitive”, — concluded the interlocutor of Kommersant in the industry.

We will remind, the award TEFI was established by the Foundation “Academy of Russian television” (ART) and were given since 1994. In 2007, the founders left NTV and TNT, and a year later to nominate their work for the award TEFI stopped RTR. In February 2013, the company announced the release of the ART, explaining that the Academy “has become a site of Telecaster”. In November 2013 instead, in fact, defunct old taffy was created a new national tularemia to “promote the best professional achievements.” The founders of the new award were seven largest media holdings (First channel, VGTRK, “TV the Center”, “Gazprom media”, “CTC Media”, “national media group” and the national Association of broadcasters), United in the Committee of industrial tularemia. A Committee was organized to award in 2014, 2015 and 2016.

Anna Afanasyeva, Nataliya Korchenkov